Poniżej znajdują się dwa różne zachowania menedżera i ich wpływ na zachowanie pracownika:
1️⃣ Menedżer pyta pracownika „Jak się masz?”, „Czy jest coś w czym mogę Ci pomóc, abyś mógł / mogła wykonywać swoją pracę jeszcze lepiej?”.
👉 W takich warunkach pracownik czuje, że może być sobą, pokazywać się z jak najlepszej strony, angażować się w swoją pracę.
2️⃣ Menedżer szuka okazji, aby złapać pracownika na tym, że coś robi źle, ciągle sprawdza, czy wszystko jest dobrze zrobione, kontroluje każde zadanie.
👉 W takich warunkach pracownik się nie wychyla, robi minimum swojej pracy, aby tylko odebrać wypłatę.
Ten sam pracownik w tych dwóch różnych sytuacjach zachowuje się odmiennie. Przez co jeśli pracuje bezpośrednio z Klientem, Klient będzie miał zupełnie inne doświadczenie z kontaktu z firmą, którą pracownik reprezentuje.
I nie jest to kwestia pracownika.
Jest to kwestia lidera.
Często menedżerowie krytykują pracowników. Mówią, że potrzebują lepszych ludzi, ale rzeczywistość jest taka, że to nie jest kwestia pracowników, a lidera.
Wszystko zależy od tego jakie środowisko do pracy stworzy lider.