Czasem jest tak, że nie zgadzamy się z decyzją naszego przełożonego. Może to wynikać z tego, że nie posiadamy wszystkich informacji, które stoją za tą decyzją. A może być też tak, że to nasz szef nie ma wszystkich informacji, które my mamy bo pracujemy bliżej danego problemu.

Co wtedy zrobić, gdy chcemy przekazać, że to nie jest dobra decyzja? 

Po pierwsze zastanów się, czy jesteś osobą, która cieszy się szacunkiem przełożonego. Czy wykonujesz swoją pracę na mistrzowskim poziomie, dzięki czemu jesteś zauważona / zauważony przez szefa, masz swoją ugruntowaną pozycję. Bo jeśli nie, to w zasadzie dlaczego szef miałby Cię słuchać?

 

Jeśli masz szacunek szefa, to umów się na spotkanie jeden na jeden. I zastanów się jak przedstawić swój punkt widzenia.

❌ Nie zaczynaj od tego, że się nie zgadzasz, że to jest głupia decyzja. Nikt nie chciałby czegoś takiego usłyszeć.

✔️ Zamiast tego powiedz, że masz informacje, które mogą pomóc. Że chciałabyś / chciałbyś je przedstawić i czy możesz to zrobić. Przedstaw swój punkt widzenia.

 

Następnie pozostaw decyzję szefowi. Pamiętaj, że to nie Ty prowadzisz firmę. To nie Ty ponosisz odpowiedzialność za podjęte decyzje. Dlatego nie złość się, jeśli szef nie zmieni zdania. To jej / jego decyzja, co zrobi z informacjami od Ciebie.

Miewasz podobne dylematy i nie umiesz sobie z nimi poradzić? 

Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której wspólnie zweryfikujemy, czy mogę Ci pomóc.

Jak to zrobić?