1️⃣ Więcej nieobecności (chętnie korzystają z wszelkich możliwości nieobecności)
2️⃣ Zmiana nastawienia (są bardziej negatywnie i sceptycznie nastawieni)
3️⃣ Mniejsza produktywność (spada ich jakość pracy)
4️⃣ Są cisi na spotkaniach (przestali się udzielać)
5️⃣ Są mniej zaangażowani (nie są skupieni na pracy, robią tylko to co muszą)
6️⃣ Unikają planów (nie chcą być zobowiązani)
7️⃣ Opuszczają wydarzenia (nie uczestniczą w spotkaniach poza tymi wymaganymi)
8️⃣ Nie odczuwają ekscytacji (nie interesują ich nowe projekty, czy dodatkowe inicjatywy)
9️⃣ Angażują się w networking (poszerzają swoją sieć kontaktów)
OK, to znasz sygnały, ale co możesz zrobić?
Po pierwsze musisz zrozumieć, dlaczego ludzie NIE chcą odchodzić:
📌Chcą, aby ich praca miała znaczenie
📌Chcą czuć się doceniani
📌Chcą mieć swoją autonomię
📌Chcą mieć wyzwania
📌Chcą mieć wsparcie, aby móc wzrastać
📌Chcą, aby ich głos miał znaczenie
📌Chcą czuć się wartościowi
Co w takim razie możesz zrobić, aby zatrzymać pracowników?
✅ Porozmawiaj (umów się na szczerą rozmowę)
✅ Słuchaj (przyjmij feedback i pokaż, że Ci zależy)
✅ Sprawdź dopasowanie (czy cele i wartości firmy nadal są zgodne z pracownikiem)
✅ Wspieraj (spraw, aby pracownik czuł się wysłuchany, i aby otrzymał od Ciebie pomoc)
✅ Uznawaj (doceń pracownika i jego / jej pracę)
✅ Dawaj możliwości (zaoferuj szkolenia lub nowe wyzwania)
Pamiętaj, to Twoja odpowiedzialność, aby utrzymać zespół i zatrzymać najlepszych pracowników❗️
Dlatego stwórz miejsce, w którym pracownicy:
👉 będą mogli się rozwijać
👉 będą czuć się ważni
👉 będą chcieli pracować
Zarządzaj z troską o ludzi, a będą chcieli z Tobą pracować.